SHARE

Der er ingen tvivl om, at der er rigtig mange negative fordomme og tanker forbundet med inkasso-inddrivning. Det betyder også, at det er en branche, som kan have det temmelig svært med vinde tilliden hos folk. Derfor sætter Collectia også en stor ære i, at tingene foregår på den rigtige måde, og at der aldrig er grund til at tvivle på troværdigheden. Det er generelt noget, man er tvunget til, hvis man vil kunne tages seriøst på dette marked.

Det er vigtigt at nævne, at der i dag er udviklet så smarte systemer, som gør det muligt at drive denne proces på en ekstremt sikker og effektiv måde, som samtidig er nem for alle parter. Det er selvfølgelig et stort plus, at digitaliseringen også har gavnet denne branche. Tingene sker derfor langt nemmere og mere automatiserede end før hen.

Den digitale udvikling er selvfølgelig en fordel for alle. Først og fremmest er det smart for virksomheden, som gerne vil have en effektiv måde at inddrive sine penge på. Derudover er det selvfølgelig vigtigt, at hvis man vil afvikle sin gæld, så kan det ske på en nem og smart måde. Det handler altså med andre ord om, at der både bliver en god oplevelse for debitor og kreditor i disse sager.

Hos Collectia har man valgt at kigge nærmere på IT og Business Intelligence, da man har fundet ud af, at det kan gøre noget helt andet for inkasso forretningen. Det er da også netop Collectia, som har taget denne udvikling til helt nye højder, og man har udviklet et, indtil nu i hvert fald, perfekt system til formålet.

 

Automatisering men fokus på den enkelte

Hos Collectia er der først og fremmest et stort ønske om at drive et firma, som altid leverer den mest optimale løsning. Der skal altså være fokus på den enkelte sag, og her er det vigtigt at kigge på betalingsevnen hos skyldneren. Det handler kort og godt om, at pengene skal tilbage til der, hvor de hører hjemme, men alle sal behandles ordentligt undervejs i processen. Det er her, BI systemerne kommer ind i billedet og bliver effektive.

Collectia arbejder med det avancerede system, CollectIT, som har evnen til at arbejde knivskarpt med meget store data, også kaldet big data. Her findes der oplysninger om debitor, indsamlede data fra de sidste mange år og selvfølgelig en lang række data, som købes eller indhentes fra offentligheden. Data kan handle om mange ting, men der er naturligvis altid en række demogeografiske data, og generelt set er man dækket godt ind både ift. karakteristika, tidligere afviklet gæld og lignende.

På baggrund af de mange data, som collectia formår at udnytte, så er det altså muligt at inddrive de skyldte penge, det handler primært om, hvordan pengene kommer i hus, men der er også andre forhold, blandt andet hvordan virksomheden kommunikerer med debitor.

 

Fokus på gennemsigtighed

Det er selvfølgelig vigtigt, at processen altid foregår, så det er muligt at følge med, og der skal ikke skjules noget. Derfor sørger Collectia også for, at kreditorerne altid har en mulighed for at følge med i processen på websystemet. På den måde kan de altid se, om deres penge er lige om hjørnet, eller om der fortsat er udfordringerne omkring tilbage betalingen af gæld. Der er desuden lavet en app, så det altid er muligt at følge med over telefonen.

Det er også vigtigt, at debitor mærker denne gennemsigtighed. Derfor findes der en platform, hvor debitorerne kan følge med og afdrage på deres gæld, hvis de har pengene. Dette er et godt eksempel på, at et moderne inkassofirma, som tager sig selv seriøst, tænker på begge parter i en given sag. Det handler om, at alle skal behandles fair, men samtidig skal retfærdigheden selvfølgelig opretholdes, så pengene kommer tilbage til ejermanden. I disse tilfælde er ejermanden ofte firmaer, som har brug for pengene for at kunne have et bæredygtigt fundament i forretningen.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here