SHARE

Der er mange måder at starte en forretning på. De fleste starter fra bunden af uden erfaring og uden andet end lysten til at drive værket. Det er selvfølgelig også det vigtigste at have lysten til at sætte sig i en usikker situation, hvor indkomsten ikke er sikker. Mange af de nystartede virksomheder ikke har penge til at investere i store forkromede løsninger til deres virksomhed, hvilket betyder at mange af dem vælger at finde alle de billigste og gratis løsninger de kan.

Det er ofte en god måde at starte op på ved at finde de billigste eller gratis løsninger, da det er hurtigt at komme i gang. Derefter kan man altid finde en dyrere løsning, som passer til det behov, der vokser efterhånden som firmaet vokser.

Det første man skal have fat i hvis man starter en online forretning eller en webshop, er et webhotel. Uden webhotel har du ikke mulighed for at hoste en hjemmeside, så det er i dagens Danmark det absolut vigtigste. Når domænet er købt og hostet hos den rette udbyder, så kan du bygge din webshop op. Her er der igen mulighed for at bruge nogle gratis løsninger eller betale sig fra det. Da du ikke har tjent nogle penge på at hoste en tom hjemmeside, så skal der nogle varer i butikken. Her begynder det store arbejde så. Du har sikkert allerede valgt hvilke varer du vil sælge, men det kan tage lang tid at taste alle varerne ind i systemet, så de er velbeskrevet og klar til salg.

Gode billeder er vigtige i en webshop for at sælge mest muligt. Har du ikke godt billeder af dine varer bør du få taget nogen. Det kan igen sagtens koste kassen, men mange mennesker har efterhånden så godt et kamera at de selv kan finde ud af at tage nogle gode billeder.

Mellem dit arbejde med at sætte varer i butikken og gøre klar til at integrere økonomisystemet kan du lige snuppe et par gin og tonics. Det sætter lige prikken over i’et som nystartet virksomhed at fejre de små sejre med et glas alkohol og måske en lille cigar.

De mindre virksomheder kan måske nøjes med mindre økonomiløsninger, som ofte er integreret i webshopløsningerne i forvejen. Men hvis du virkelig skal have en ordentlig økonomiløsning fordi du satser stort fra starten af, så er det Visma Business du skal have fat i. Én ting er at kunne holde styr på de ordrer, der kommer ind i shoppen, men hvis du også skal holde styr på dit lager, dine indkøbspriser og dit regnskab, samt lønudbetaling, så er du nødt til at have en løsning der kan holde styr på det hele.

Det er vigtigt at undersøge markedet grundigt for løsninger, så kig dig for og vælg den rette samarbejdspartner fra starten af, så behøver du ikke besvær med at skifte på et senere tidspunkt, hvilket kan være meget omkostningsfuldt.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here